Waco & Austin: Texas Rangers, Mammoeten en vrouwelijke drummers

Texas-Rangers

Vandaag wil ik vroeg weg want we moeten 196 mijl rijden van Dallas naar Austin en onderweg in Waco, de plaats die precies ligt in het midden van Texas, een paar dingen bekijken.

Ik schrijf mijn reisverslag van die dag en loop daarna na de frontdesk om koffie en thee te halen. Mijn vader is dan al aangekleed en ik ga me ook douchen en aankleden.

Om 10 uur precies rijden we het terrein van het hotel af en stoppen bij het eerste tankstation dat we tegen komen om donuts en een croissantje te halen. We eten nu namelijk voor de derde dag ingepakte muffins die we van het hotel kregen maar nu komen die onze neus uit en mijn reisgenoot gaat er ongelooflijk van zitten boeren dus is een verandering van spijs gewenst.

Onderweg naar Waco rijden we eigenlijk een groot gedeelte van de weg die we heen ook al hadden gereden dus hier zien we weinig nieuws. We stoppen bij een enorm outlet center waar meer dan de helft van de winkels gesloten is en kopen daar wat ondergoed bij de GAP. Even een sigaretje (wat moet je enorm halen aan die Marlboro Light van hier, die filters die op die sigaretten zitten lijken wel krijtjes) en we rijden weer verder.

Rond twaalf uur rijden we Waco binnen en rijden direct door naar het museum van de Texas Rangers. Ik had van te voren eigenlijk helemaal geen idee wat Texas Rangers waren behalve uit het stripboek Suske en Wiske en de Texas Rakkers. De Texas Rangers blijken een soort van grenswacht/politieagenten geweest te zijn en al te bestaan vanaf de tijd voor Texas Texas heette. In het museum is heel de historie van de Rangers te zien en een heleboel pistolen en geweren waarvan er ook nog een heleboel voorzien zijn van afschuwelijke kitsche versieringen. We kijken nog even een film over de Rangers die best interessant is maar ik toch 5 keer inslaap bij val, lopen door de Texas Rangers Hall of Fame en zien in de piepklein tentoonstelling “Texas Ranger on the white screen” de kleding die de acteur van de Lone Ranger in de film droeg en de kleding van Chuck Norris die hij droeg in de televisieserie Walker Texas Ranger.

Als we het parkeerterrein afwillen rijden komen we in de problemen want onze TomTom die ons naar onze volgende bestemming moet brengen, herkent de omgeving niet meer want deze is door het bouwen van een nieuw stadion en het plaatsen van een brug compleet veranderd. We rijden een beetje heen en weer en brug op drug af net zo lang we aan de andere kant van de snelweg zijn aangekomen en daar de TomTom de juiste weg weer en brengt ons binnen 20 minuten bij onze volgende bestemming Waco Mammoth Site. Ik zeg tegen mijn vader dat hij veel overeenkomsten heeft met die enorme oude olifanten omdat hij ook altijd een allemaal dingen van mam-moet maar ik ben de enige die daar echt heel erg om moet lachen.

We hopen onderweg nog wat te kunnen eten maar ineens staan we bij de ingang van het Mammoth Site en hebben we nog geen restaurant gezien. Aan het eind van de weg zien we een gebouwtje maar dat blijkt een Tankstation te zijn en we rijden richting Chinees Spring waar we bij de plaatselijke Subway een footlong delen en beide een colaatje nemen.

Mammoeten-Waco

We rijden terug naar de de Waco Mammoth Site en gaan het gebouwtje in naast de parkeerplaats om kaartjes te kopen. Mijn vader betaald en we krijgen twee stickertjes die je op je kleding moet plakken om te laten zien dat je hebt betaald. Ik plak mijn stickertje bij mij op mijn vest en bij mijn vader op zijn voorhoofd.

Na een kwartiertje wachten vertrekt de groep en de gids verteld over de vele mammoeten die hier in de omgeving zijn gevonden en de tijd en omgeving waarin zij leefde met andere dieren.

Erg fijn ook is dat er een klein meisje meeloopt die waarschijnlijk hier voor de 3 de keer is en de hele tijd antwoord geeft op alle vragen die de gids aan de groep stelt en bovendien ook super irritant is. Gelukkig zijn Amerikaanse ouders net als Nederlandse ouders en grijpen deze ook totaal niet in waardoor de gids bijna niet normaal zijn werk kan doen.

Na twee keer buiten te hebben gestopt gaan we een gebouw in dat over de opgravingen gebouwd is en daar verteld de gids over de verschillende botten die her en der verspreid liggen. Na een minuut of 30 staan we weer buiten en rijden richting Austin.

We gaan naar het Quality Inn hotel in Austin maar het adres dat we van het hotel hebben wordt niet door de TomTom geaccepteerd volgens mij moet het aan de rijksweg 35 liggen waar we op rijden maar wij rijden ‘m nu de zuidelijke richting en het hotel ligt aan de noordelijke kant dus aan de overkant van de weg.

Na een minuut of 20 goed om ons heen kijken zien we ineens op een bordje Quality Inn staan en moeten afslag 238a nemen binnen 5 minuten staan we voor het hotel en nu maar hopen dat dit ook de Quality Inn is waar ik heb gereserveerd. Gelukkig blijkt dit zo te zijn en we rijden naar de kamer en brengen onze koffers naar boven. Het is rond 6 uur en ik denk dat het beter is dat we niet gaan liggen omdat ik anders meteen instort.

Austin-6th-street

We stappen weer in onze steenrode Jeep Patriot en rijden naar 6th street. De TomTom stuurt er ons heel snel heen en voor we het weten staan we in 6th street de alternatieve uitgaansstraat van Austin. We zien een parkeerplek en zetten de auto neer en betalen bij de parkeermeter met een creditcard. We lopen de straat op en neer maar omdat het nog vroeg is spelen er nog niet veel bandjes. We komen twee zaken tegen waar een band staat te spelen en ik besluit dat we naar de band gaan kijken die geen vrouwelijke drummer heeft…

Ik bestel een Budweiser en een Cola en moet 4 dollar afrekenen en ga luisteren naar de band. Ondanks het cafe waar we zitten niet echt heel groot is en er maar een mannetje of 20 zitten speelt de band op vol volume en dan ook nog stevige blues en een cover van AC/DC’s Whole Lotta Rosie. Mijn vader zegt dat hij het leuk vind maar ik geloof ‘m voor geen meter en als de band stopt om 7 uur gaan we weer naar buiten.

De lange reis is mij ook niet in de koude kleren gaan zitten en ik wil even wat eten en naar huis. We gaan een heel groot Mexicaans restaurant binnen en eten beide een zeer goed stuk vlees met verse groente (is al de 2de keer vandaag). Na het eten wil ik naar het toilet maar buiten dat het zeer druk is hangen de urinoirs ten hoogte van mijn enkels dus dat wordt niets.

We lopen naar de auto en als ik wil gaan zitten merk ik dat ik niet in de luxe positie was om niet naar het toilet te gaan. Godallejesus wat moet ik plassen. We rijden 6th street uit en slaan rechts af en dan raken we de weg kwijt en dat is niet echt heel fijn als je blaas bijna uit elkaar klap. We rijden en rijden en het zweet komt in mijn nek te staan. Na een minuut of 10 ziet mijn vader een bordje dat de richting van de snelweg 35 aangeeft maar ik zie een tankstation en daar wil ik NU naar het toilet.

Het stoplicht duurt eeeeeeuwig voor het op groen gaat en ondanks ik voor rechtsaf sta voorgesorteerd ga ik naar links, race het terrein van het tankstation op dump mijn auto in een vak en loop zonder gedag te zeggen rechtstreeks naar het toilet. Is het toilet nu bezet dan heb ik een groot probleem. Maar nee het toilet is gelukkig vrij. In het toilet staat ongeveer een centimeter water (laten we hopen dat het water is) maar ik ga er zonder probleem midden in staan om mijn blaas te legen. 5 minuten laten kom ik opgelucht mijn vader weer tegen in het tankstation en we lopen naar buiten en stappen in de auto en rijden de 35 North op.

We zijn nog geen minuut aan het rijden en de afslag 238a staat op de borden maar volgens mijn vader hadden we die afslag niet maar de 235a. We nemen de afslag niet en rijden door en zien binnen 60 seconden ons hotel rechts aan ons voorbij trekken. Aan de TomTom heb ik niets en na deze aanwijzingen vertrouw ik de HuubHuub ook niet echt meer en besluit eigenwijs te zijn en na een paar keer draaien en keren sta ik weer bij afslag 238a en weer iets later staan we voor ons hotel. Ik haal even een kop thee en M&M’s uit de vending machine en ga naar de kamer.

Wat een enorme stappers zijn we toch, we zijn in Austin een stad met een geweldig nachtleven en om 8:54 liggen de Lausbergjes op bed de Big Bang Theory te kijken.

Morgen doen we het wat rustiger aan in de morgen en rijden ’s middag een beetje door Austin.

One thought on “Waco & Austin: Texas Rangers, Mammoeten en vrouwelijke drummers

1. Ollah, leuk om de reisverslagen te lezen. Veel plezier verder. Hier is het ook leuk met de werkzaamheden voor de deur…….!